söndag 23 juli 2017

Kaskö

Vi lämnade Wasa och fick snart spira ut seglen. Vinden ökade och vi kunde segla hela dagen ca 60 M. Trötta kom vi in som andra båt. En båt som vi sett flera gånger under resan, från Australien låg före oss.
Vi fick ett bra mottagande av hamnvärdinnan på bryggan. Vi lånade cyklar och hann till affären som stängde klockan 21. När vi kom tillbaka kom den tredje båten in. Det var tre tyska grabbar som vi träffade första gången i  Umeå, sedan Luleå, Tankar, Vasa och nu i Kaskö. Dom skulle byta besättning i Åbo om 2 dagar. Två av grabbarna har varit med hela resan från Flensburg sedan har olika besättningar mönstrat av och på. Dom skulle vara tillbaka i Flensburg i mitten på september.

Vi känner oss lyxiga med vår "stora" båt. Dom berättade att en period var dom 6
st....men då var det trångt.
En natt i Kaskö sedan seglade vi en hel dag igen. Vi la till vid Merikarvia. En hamn som drivs av kommunen. Allt var öppet och det var gratis i 24 timmar. Snyggt och fint. Innan vi lämnade så åt vi lunch på restaurangen vid bryggan. 19E för två.
Sedan har vi seglat mellan prickar och vindkraftverk .

Nu vilar vi en dag på Reposaari utanför Pori.