måndag 14 oktober 2013

Mariehamn igen!

Dagen efter gick vi ut i den hårda vinden igen i samlad trupp kände vi oss tryggare. Nu gick vi till Seglinge för att få en lugn hamn. Dit var det inte så långt. Det guppade bra vid den yttre bryggan men solen sken och det var varmt. Nu kom vi överens om att gå ner till lumparn och in till Kastelholm nästa dag.

I viken på väg in till Kastelholm stannade vår motor. Vi hade tidigare före semestern haft problem med skit i  dieseln så vi fattade snabbt vad det kunde vara. Jag fick snabbt upp motorluckan och pumpade diesel för hand så startade den efter en hostning igen och vi tog oss in till bryggan. Det kändes ändå tryggt med kompisar som vände för att hjälpa oss i den hårda vinden. Som tur var så klarade vi oss själv och fick dessutom bästa platsen vid bryggan. Hi Hi

På kvällen bokade vi bord och gick till Resturang Smakbyn och åt en tre rätters gourmetmeny. Omegan  med Philippe och Johanna ringde och sa att dom kommer efter oss till Mariehamn. Johanna hade bokat av flyget och skulle ta färjan från Mariehamn istället. Den 24/7 är vi tillbaka i Mariehamn. Den 25:e turar vi med färjan till Sverige, äter och shoppar lite. och på kvällen kommer Omegan . Så är vi alla samlade en sista kväll för sedan åker Johanna hem med färjan.