måndag 21 juli 2014

Ute igen

Nu har vi varit hemma några dar och svettats i värmen. På fredag följde Maria, Niklas, Lovisa och Arvid med oss ut till Laxviken. Det blev bad och sol. 25 gr i vattnet. svårt att tro att det är sant.

På eftermiddagen åkte vi in till Snäckmor och lämnade av dom. Dom var trötta men nöjda men måste hem till hund och hästar.
Vi vände om och for till Ravelsgrund. När vi kom dit hade just Nils och Christina med Nala och Philippe med Omegan kommit dit från semesterresan. Kul att träffas igen. Vi grillade lite korv som var kvar sedan dagens grillning och satt med dom en stund.
 Kvällen avslutades i sittbrunnen på Nala.

På lördagen ville vi segla. Vi lämnade bryggan för att segla runt Agön. Det började bra men tidigt gav vinden upp och vi valde att gå via storsundet  till Agö storhamn. Många båtar och helt fantastiskt väder. Janne från April Prinssess tog emot tamparna på bryggan. Nya båtar anlände hela tiden. Flera låg på svaj. Skolfartyget Shammrock från Stockholm kom in och ankrade upp mitt i viken. Någon hade flygning med gummibåt.
Vi grillade med Janne och Lena men åt i båtarna. Det var för varmt på land. Den kvällen avslutade vi i sittbrunnen hos Janne och Lena. Trevligt!!

Söndag fick vi segla. Vi seglade till Fläskvik. La till vid bojen. badade och tog det lugnt. Flyttade sedan till bryggan och grillade och åt. Flyttade tillbaka till bojen där det drog lite mer.
På måndag seglade vi från bojen och ända hem till Snäckmor.