torsdag 22 juni 2017

Fylle dag!


Vi lämnade Stocka efter frukost! Vi fick en bra start med kryss norrut. Startade med fulla segel men fick reva ganska snart. Efter några timmar dog vinden ut solen värmde och jacka och byxa åkte av. Vi nickade till en stund efter lunchen.

Men sol är farligt för huden så molnen kom och regnet, så kläderna åkte på igen. Efter regn kom solsken och vind igen. Nu ligger vi vid bryggan i Söråkersviken och dricker födelsedags champis. Jag fyller år! I förrgår fick jag min första pensionsutbetalning. Underlig känsla. Längtade SÅ efter pension för några år sedan. Nu är den här och jag jobbar kvar minst ett år till. Men på deltid.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis o skål på dig Siv, du kommer att bli kvar på jobbet för vi kommer inte att "släppa" iväg dig:) Segla lugnt....blir havet för mig imorgon också:)/Kram Marie